VMDG

Beeld Credits: Qnips gmbh

PERSONEL & PERSONAL NUTRITION

Eten& drinken op het werk anno 2030

Bedrijfsrestaurants zijn er nu eenmaal  op ingericht om iedere dag punctueel de lunch helemaal gereed te hebben staan. Hoeveel gasten er vandaag komen is, zeker na de pandemie, onvoorspelbaarder geworden. Traditioneel gebruikt tussen twaalf en één  het gros van de bedrijfsmedewerkers de lunch.  Daardoor ontstaan vaak rijen, is het lastig om persoonlijke aandacht te geven en gasten goed te kunnen adviseren. Hoe maak je dan het verschil!?


Je komt aan in het restaurant. Nog 25 minuten en dan is de lunchbreak alweer voorbij. Je hoopt dat het niet te druk is en dat hetgeen vandaag beschikbaar is aansluit bij jouw voorkeuren. Je vindt gezond eten belangrijk en hecht veel waarde aan duurzaamheid. Je glutenintolerantie vereist dat je waakzaam bent, je kunt niet zomaar alles op je bord leggen.


Vraagstelling

De tijd dat ‘de uniforme maat iedereen staat’ lijkt achter ons te liggen. Eten en drinken wordt steeds persoonlijker en Albron heeft de ambitie die aansluiting te vinden met consumenten en hun werkgevers, wiens expliciete wens is om, onder druk van arbeidsschaarste, hun talenten steeds meer ter wille te  zijn.  



Strategie

Aanbod moet optimaal aansluiten bij de wensen van individuele (groepen) gasten. Bewogen gasten leiden tot opdrachtgevertevredenheid.  Gasten kunnen vanuit hun persoonlijke lifestylevoorkeuren, consequent invloed uitoefenen op de dagelijkse samenstelling van het aangeboden assortiment. Bij het maken van de uiteindelijke keuze wordt direct en realtime inzicht verschaft in de (nutriele) samenstelling van het gekozen gerecht  ingrediënten en nutriënten. Bij eventuele voedselallergie waarschuwt de app direct en discreet . Wachttijden en kassa's behoren tot het verleden.


Oplossing

WE ontwikkelen een app. De functionaliteiten van de app spreken voor zich en bieden gasten gemakkelijk, overzichtelijk  en snel tot hun persoonlijke voorkeur selectie en aankoop van hun lunch komen. De customer journey is hierin leidend.  Je haalt het maximale uit jouw korte lunchbreak,  in een oogopslag maak je die voor jou juiste keuze en je rekent af met een druk op een knop. Door je aankoop en ervaring online te beoordelen bepaal je actief wat er morgen op jouw bord ligt .  Allemaal met het comfort en intimiteit  van je eigen mobieltje. 


Resultaat

Het dagelijks gebruik van de app levert actuele en historische informatie van onschatbare waarde. Het biedt inzicht in de aanwezigheid,  voorkeuren, gedrag en ervaringen van (groepen) lunchgebruikers. De app geeft aan welke ‘type’ lunchgebruikers vandaag op kantoor aanwezig is. Omdat Albron weet hoeveel gasten aanwezig zijn en wat hun voorkeuren zijn, sluit het aanbod naadloos aan op de verwachtingen. Meer produceren dan nodig is vanaf nu voorbij, de voorkeur (wat eten mensen) en het volume (aantal gasten x voorkeur)  is nu immers inzichtelijk. Eindelijk is het mogelijk om voedselverspilling structureel en actief tegen te gaan.


Historische trends geven een beeld waarop proactief gehandeld kan worden.  Enerzijds is de app een tool om  structureel actief te sturen op beter eten en een betere eetervaring anderzijds is het een ultieme platform om actief met medewerkers in contact te blijven rondom een enorm belangrijk moment van de dag. Personaliseren, verduurzamen en vitaliseren van eten en drinken kan nu ‘op maat’ voor gasten,  werkgevers naargelang hun persoonlijke ambities; vaak stap voor stap naar beter. 


Het project omvatte het vaststellen van het strategisch concept, visual identity, content, activatie en programmering en user onboarding. Strategie & Realisatie  vanuit Interdisciplinaire samenwerking.