VMDG

- PROJECTCASUS 5 -

Smart Mobiele gasten App

Probleem

Doorgaans hebben lunchgebruikers beperkte tijd (ca. 30 min) om hun lunch te kiezen, te pakken, afterekenen en te consumeren.  In deze 30 minuten verlangen gasten naar een moment weg van de hectiek en hernieuwde energie. 

Beperkte tijd, een omslachtig keuze proces en rijvorming bij buffet en  betalen bewerkstelligen het tegengestelde van het verlangen. Functionaliteit overheerst.


Tegelijkertijd heeft de pandemie geleidt tot een andere visie op kantoorbezoek en verblijf. Werkgevers willen medewerkers verleiden naar kantoor te komen, willen verbinding op de werkplek stimuleren en het verblijf waardevol maken.


Duurzame en gezonde voeding hebben toenemend de voorkeur van lunchgerbuiker & opdrachtgever.


Ondertussen komt de betaalbaarheid hiervan onder druk te staan a.g.v. toegenomen kosten en fluctuaties in gebruik van de voorzieningen.


Vraagstelling

Hoe realiseren we meer aansluiting met de verlangens van de gast. Kan de lunch bijdragen aan het veraangenamen van kantoorbezoek en verblijf en hoe blijft eten & drinken op het werk een betaalbare voorziening terwijl het bijdraagt aan individuele gezondheid en een duurzame samenleving.


Strategie

De lunch en andere eet & drink momenten gedurende een werkdag is een rustmoment waarin mensen kortstondig afstand kunnen nemen van de hectiek. Het kiezen, kopen en gebruiken van de lunch is, obstakelvrij, verloopt vlot en ontspannen en is bovenal gemakkelijk.


Individuele voorkeuren vervatten we in een varieteit aan lifestyles en dynamische assortimenten. Waarmee we actief kunnen sturen naar duurzame en gezonde consumptie.


Dagelijks aanbod volgt realtime vraag in varieteit en kwantiteit.


Vereenvoudiging van het proces & realtime aanbod verlagen structureel uitvoerkosten ten gunste van betaalbaarheid voor opdrachtgevers.



Oplossing

We ontwikkelen het Platform YummY waarin 5 food Lifestyles worden bepaald o.a. gezond, duurzaam & bourgondisch.


Iedere lifestyle heeft een uniek assortiments aanbod volledig afgestemd op de uitgangspunten van die specifieke lifestyle.


We ontwikkelen een mobiele applicatie (app) waarin gebruikers eenmalig aangegeven welke lifestyles ze bevoorkeuren en welke allergenen te vermijden zijn. 


Alle gerechten worden voorzien van digitale tags waarin alle nutritionele kenmerken zijn vastgelegd. De tags wijzigen dagelijks automatisch naar geldend assortiment


Gasten scannen de tag van het gekozen gerecht, hebben dan alle relevante info direct beschikbaar, maken hun keuze en rekenen direct en ter plaatse af. I.g.v. allergie krijgt gast een waarschuwing.


De geintegreerde betaalmodule maakt het mogelijk om mobiel te betalen bij automaten, foodwalls  etc. elders in het bedrijf.


Middels geintegreerde realtime quality reviews, geanvaceerd loyaltysysteem en de marketing activatie module worden gasten actief benaderd en verleidt.


Middels het ingebouwde loyalty spaarsyteem vindt sturing plaats op duurzame & gezonde optie


Resultaat

Het assortiment is voor 80% op maat met de gangbare medewerker populatie. 


Online fysieke aanwezigheid geeft inzicht in capaciteit en voorkomt dus voedselverspilling. En daarmee een belangrijke kostenbesparing.


Het scannen van het gerecht (tag) is alle juiste info direct beschikbaar op alle plekken en op het juiste moment.


Deze informatie is door systeem integratie altijd actueel en veilig.


Kassa's behoren tot het verleden. Scannen en afrekenen verloopt via de mobiele telefoon en dus discreet.


Geen tijd verlies of rijvorming bij counters of kassa's


Systeem integratie van andere voorzieningen zoals (office delivery), conveniencewall, hotdrinks of automaten.


Door gebruik van Whitelabel software is de investering verwaarloosbaar. Middels abonnementen is additionel opbrengst mogelijk


Historische data opbouw biedt optimaal inzicht in lunchgebruik en verbeterpotentieel voor gast, opdrachtgever en cateraar.


De volledig gedigitaliseerde signing muteert dagelijks vol automatisch en elimineert tijdrovend en nauwkeurig werk.


Slimme geintegreerde marketing activatietools helpen om gebruikers actief te betrekken en betrokken te houden bij het bedrijf. 


Inzicht in daadwerkelijke consumptie helpt bedrijven direct te sturen naar gezonder en duurzamere consumptie.


Detail informatie voor interne en externe rapportage is met een druk op de knop voorhanden.


Gasten benutten hun gelimiteerde  beschikbare pauzetijd optimaal met door met collega's aan tafel te verbinden, te ontladen en op te laden.


Meer tevredenmedewerkers die frequenter het kantoor bezoeken, beter genieten van een voorziening die betaalbaar blijft.